Dit zeggen de Nederlandse casino’s op social media

De strijd voor de speler op Social Media begint nu echt los te branden. TOTO Casino was de absolute smaakmaker de afgelopen weken; komt daar nu verandering in?

Geschatte leestijd: 4 minuten

Er is weer een week voorbij waarin de casino’s zich hebben kunnen profileren op social media. Is er eindelijk wat meer beweging of moeten we het nog steeds vooral van TOTO en wat sportuitslagen hebben? Je ontdekt het hier!

Holland Casino

Afgelopen vrijdag postte Holland Casino over The Bettle, een voetbalquiz die dezelfde dag om 22:00 uur op Veronica te zien zou zijn. En daarmee hebben we het wel weer gehad met de inspanningen van Nederlands bekendste casino op social media.

TOTO Casino

TOTO Casino gaat lekker door met grappige plaatjes posten van hun meeuwen, ofwel de geluksvogels. Alhoewel, grappig… Een bericht van afgelopen maandag is meer feestelijk dan grappig. Een bewoner uit Megchelen (ja echt, met ‘g’ én ‘ch’, ligt ergens in Gelderland) wist €17 om te toveren in €95.200 met het spel Crazy Time.

Bellen met Kim Feenstra?

Ook postte het casino (expres) het nummer van boegbeeld Kim Feenstra. Het zou haar echte nummer moeten zijn. Niemand in de reacties op Facebook heeft haar echter aan de lijn gekregen of een antwoord op een berichtje gekregen. Toch jammer; wie A zegt…

Batavia Casino

Batavia kwam deze week met een post die niet alleen supergrappig was, er zat ook nog eens een te gekke winactie aan vast! Echt? Nee, sorry. Batavia lijkt niet te geloven in social media. Op Facebook is het aantal volgers nog steeds op één hand te tellen en op Instagram zijn ze net de 20 volgers gepasseerd. Niet gek als je op beide platformen in totaal één bericht hebt staan – namelijk je commercial.

bet365

Bij bet365 moeten we het nog steeds vooral hebben van sportuitslagen en aankondigingen van wedstrijden. Het enige dat deze aanbieder nog plaatste deze week, was een filmpje om hun merk wat aandacht te geven. Weinig boeiends, dus.

Fair Play Casino

Fair Play Casino heeft social media ook niet hoog op de agenda staan, zo blijkt na een kort bezoekje aan hun pagina’s. “Stop scrolling. Start Playing.” Het was zelden toepasselijker dan op hun social media.

GGPoker

Een stuk drukker is het bij GGPoker, waar je wordt gebombardeerd met berichten. In hun Highlights van de Week zie je winnaars die het merk noemenswaardig vindt. Grappig detail: direct in beeld zie je winsten van zo’n $1.000 tot $2.300. Swipe je door de foto’s dan is daar ineens een winnaar van dik $120.000! Die zou je toch prominent in beeld verwachten. Naast deze highlights word je op de hoogte gehouden van de WSOP in Las Vegas.

Aandacht voor verantwoord spelen

Met een animatiefilmpje vraagt GGPoker aandacht voor verantwoord spelen. Zo laat het filmpje zien dat je nooit boos, verdrietig, onder invloed of om verliezen terug te winnen moet spelen. Goed om te zien dat hier aandacht aan besteed wordt.

Tombola

Op de social media van Tombola word je vooral getorpedeerd met acties en nieuwe spellen, zoals het arcadespel Galjoen. Net als GGPoker gooit Tombola er ook nog een post tegenaan over verantwoord spelen. De post van Tombola gaat niet over tips, maar over hulpmiddelen die spelers kunnen gebruiken. Via een link kom je bij de pagina over verantwoord spelen.

Bingoal

Bingoal laat zien dat er nieuwe spellen zijn toegevoegd en zoekt daarnaast (bijna wanhopig) naar interactie met volgers op Facebook. Waar op Instagram foto’s staan met vragen over sportweddenschappen en hun bijbehorende odds, zijn deze op Facebook omgetoverd in polls. Met een reactie (like, love, haha, wow etc.) kan de volger dan aangeven wat hij/zij denkt. Vrij standaard interactie zoeken, dus.

BetCity

Het lijkt weer hetzelfde verhaaltje te worden, want ook BetCity doet vooral aan sportuitslagen, aankondigingen en een winnaar hier en daar. Maar wat is dat? De gokaanbieder gooit er een leuk geintje tussendoor! En eerlijk is eerlijk: Hij is leuk en best een beetje herkenbaar.