Kim Feenstra Influencer Toto Casino

Kim Feenstra influencer TOTO Casino

De verleidelijke Kim Feenstra is succesvol in het verleiden van kijkers op tv, zo blijkt uit reclamecijfers van oktober.

Geschatte leestijd: 4 minuten

Het was een aangename verrassing om Kim Feenstra naast Hans Klok te zien in de eerste TOTO Casino reclame. Als model, influencer en beroeps celebrity is Kim altijd een plezierige verschijning dus je zult ons nooit horen klagen wanneer zij een advertentie siert. Of dit nu op tv is, of ons in een banner indringend aanstaart. 

TOTO timmert dus lekker aan de weg met het werven van BN’ers voor hun nieuwe Casino (en bookmaker) platform. Wesley Sneijder, Hans Klok en Kim Feenstra zijn niet de minste namen. Wat wel opvallend is in de keuze voor Kim is dat de KSA nadrukkelijk heeft aangegeven geen influencers te willen zien in advertenties die een jong publiek aanspreken. Van Hans en Wesley snappen we dat het <18 publiek niet helemaal niet meer onder de indruk was, maar Kim? Het is ietwat ongemakkelijk, maar eigenlijk zei de TOTO met hun uitnodiging aan Kim: ‘je wordt ouder’.

Bekijk hier het TOTO Casino debuut van Kim Feenstra:

TOTO Casino blij met Kim Feenstra

Arno de Jong, Chief Marketing Officer van Nederlandse Loterij, is blij met de toevoeging van Hans en Kim aan de TOTO Las Vegas look: 

Een belangrijke toevoeging aan ons merkportfolio, dat tot vandaag bestond uit loterijen en pre-match sportweddenschappen. Deze campagne markeert een bijzonder moment in de geschiedenis van Nederlandse Loterij en past in de spraakmakende lijn die we met Koning Toto voor sportweddenschappen hebben ingezet.

Het is niet toevallig dat TOTO is uitgekomen bij het duo Hans Klok en Kim Feenstra. De flamboyante goochelaar met een rijke carrière in Las Vegas, miste nog een bloedmooie assistente. Een rol die Kim als geen ander kan vervullen. Hoewel, assistente… Met 611k volgers op Instagram van Kim versus de 19.5k volgers van Hans Klok is het maar de vraag wie eigenlijk de assistente van wie is. Dat zullen toekomstige campagnes uitwijzen, maar hoe dan ook hulde aan Arno de Jong voor het scouten van dit gouden duo!  

Wie is Kim Feenstra?

Voor iedereen die niet bekend is met de spraakmakende Kim Feenstra hebben we een klein overzicht opgesteld van haar televisie oeuvre:

  • 2006: deelname en winst Holland’s Next Topmodel
  • 2016: deelname en finalist Het Perfecte Plaatje
  • 2017: werkzaam als fotografe voor glossy Wendy Magazine
  • 2018: ambassadrice Stichting Dierenhulp

Naast deze bescheiden televisiecarriere is Kim vooral bekend door de vele controverses. In 2007 werd ze veroordeeld voor het stelen van de pinpas van haar klant bij een escortbureau. In 2009 kwam haar toenmalige partner om het leven door een steekpartij. In dezelfde periode doken naaktfoto’s en een heuse pornofilm op met Kim, ook moest ze zich verantwoorden voor de rechter voor een vechtpartij in het uitgaansleven.

Kim heeft dus een ruw randje, maar ook een hele zachte kant. Zo verscheen ze in 2011 in een jurk gemaakt van vleesvervangers op de rode loper en dit deed ze in 2018 dunnetjes over met een jurk gemaakt van isolatiemateriaal. Naast ambassadrice van Stichting Dierenhulp is ze ook nog betrokken bij Childslife.

Kim Feenstra is dus spraakmakend, menselijk, mooi en houdt van een gokje. De ideale influencer voor TOTO Casino dus, hulde!

Reclames op televisie worden duurder

Doordat de casino’s reclamezendtijd op televisie inkopen is de prijs van zendtijd flink omhooggeschoten. Andere branches kijken sinds 1 oktober tegen een prijsstijging van wel 20% aan. Zeker in de primetime avonduren. Het is een van de gevolgen van casino reclames op tv, waar nog niet het laatste woord over gezegd is. 

Nu we drie maanden onderweg zijn druppelen de eerste cijfers binnen van het succes van deze televisiespots. En wat blijkt? De reclame van de TOTO met Hans Klok en Kim Feenstra werd het vaakst bekeken, gevolgd door de “Nu wordt het spannend” – de reclame van Holland Casino. In totaal bekeken we 314 miljoen gokgerelateerde reclames op tv, alleen al in oktober!

Nu is het niet geheel vreemd dat TOTO en Holland Casino de boventoon voeren in de kijkcijfers. Niet alleen zijn ze al langer op televisie, maar ook hebben ze veel meer geïnvesteerd dan de concurrentie. Holland Casino grofweg €3,5 miljoen en TOTO €2,8 miljoen. Ter vergelijking: Batavia Casino, de nummer drie op de lijst, volgt op gepaste afstand met slechts €800.000.

Als je de bovenstaande cijfers analyseert zie je een gat tussen Holland Casino en TOTO ter grootte van het budget van Batavia Casino. Toch heeft TOTO met Kim Feenstra de eerste slag gewonnen. We verwachten dan ook een grote toekomst voor de first lady of casino’s in Nederland.