Welk Nederlands online casino wint het op social media?

De concurrentiestrijd is losgebarsten, ook op social media. Wie steekt de competitie de loef af en wie laat steken vallen? Let the battle of the likes begin!

Geschatte leestijd: 3 minuten

Nu ook Bet365 in Nederland operationeel is, zijn alle aanbieders behalve één online actief in Nederland. En bij een werkende website horen mooie social media-pagina’s. We nemen een kijkje bij vijf aanbieders die allemaal hun best doen om de aandacht van de spelers te winnen:

TOTO Casino

TOTO Casino gaat helemaal los op Instagram. Op 1 oktober, de dag dat ze eindelijk mochten, postte het gloednieuwe casino gelijk 12 plaatjes. Hun herkenbare meeuwen maken niet alleen leuke grappen, maar zeggen ook herkenbare dingen, zoals:

Ik, tegen iedereen: “Ik ben écht een grote speler.” Ik, tegen mijzelf: “Toch spannend, die vijftig cent inzetten.”

• Bij een speelkaart met Wesley Sneijder erop: Is ’ie nou afgebeeld op ware grootte?

• De ene meeuw, op de foto met Hans Klok: Zou ’ie ook mijn schoonmoeder kunnen laten verdwijnen? De ander: Neuh. Doormidden zagen wel.

Kortom: je hoeft niets met TOTO te hebben om te genieten van de regelmatige grappen van het kersverse casino. Te zien aan de Geluksvogel van de Week (een wekelijkse winnaar) is een gokje wagen bij TOTO echter geen slecht idee.

Holland Casino

Holland Casino pakt het minder ludiek aan, maar komt alsnog met iets opmerkelijks. Zo bedankt het alle spelers die zich massaal aanmelden voor hun nieuwe online casino.

Het zou zo storm hebben gelopen, dat het registratieproces tijdelijk problemen gaf. Uiteraard gaf het casino aan er alles aan te doen om de klantenservice op te schalen en het registratieproces weer zo snel mogelijk volledig operationeel te hebben. 

Betcity

Betcity is buitengewoon actief op zowel Facebook als Instagram. Continu worden er odds en uitslagen gepost. Voor de rest is de aanbieder niet vies van een “tag degene die …” actie. 

Mag dit?

Leuke uitschieter is een actie waarbij een fan een foto instuurde. De fan had “Betcity” gevormd met de chocoladeletters in het schap van de supermarkt. Hierop beloofde Betcity iedereen die dit zou nadoen een €10 free bet te geven. De vraag is of de KSA het leuk vindt als dit gebeurt in een supermarkt waar ook kinderen komen.

Batavia Casino

Zijn alle online casino’s zo actief op social media? Nee. Gek genoeg was Batavia Casino snel met een commercial, terwijl het lang niet zo snel is met leuke berichten. Hun Instagram-account toont (op 1 november) zestien volgers en één bericht – eerder genoemde commercial. Op Facebook zijn de cijfers nog lager: slechts zes likes en nul posts (de upload van de profiel- en omslagfoto niet meegerekend). Je zou bijna verwachten dat een online bedrijf uit zichzelf al meer likes en volgers zou scoren.

BET365

Uiteraard kunnen we bet365 in het rijtje niet overslaan. De livegang van hun online diensten in Nederland was groot nieuws. Hoe mager steken hun social-kanalen daarbij af. Hoewel ze iets meer berichten posten dan Batavia Casino, is wat ze posten veelal nietszeggend. Dat blijkt ook wel uit de cijfers: veertien volgers op Instagram, elf likes op Facebook. Er is dus werk aan de winkel!

TOTO wint het op social media

Of TOTO het beste online casino heeft, laten we in het midden. Wel pakt wat ons betreft deze aanbieder de bokaal als het gaat om social media. De uitingen zijn goed gevonden en oprecht grappig. Een leuke toevoeging aan het online landschap!