Casino Meesters | iDIN | Online Casino's

Registreren met iDIN werkt niet

Geschatte leestijd: 4 minuten

Na het lezen van onze casino reviews en de functie van iDIN in het registratieproces, begin je vol goede moed aan je casino registratie. Je vult braaf je gegevens in, maakt een foto van je identiteitskaart en vervolgens word je omgeleid naar je bankomgeving voor de iDIN check. Super simpel, je hoeft alleen even op akkoord te klikken. En dan: foutmelding, registreren met iDIN werkt niet. De gegevens komen niet overeen met de gegevens op je identiteitskaart. Je wordt teruggestuurd, maar je kan niet handmatig je gegevens aanpassen die uit jouw identiteitskaart worden gehaald. Het resultaat: een oneindige loop.

Je spreekt de customer support aan en die vertellen je dat je nu foto’s van een aantal documenten moet toesturen. Dat was niet de afspraak! De klus zou binnen ‘enkele minuten’ geklaard zijn. Dat was toch echt de afspraak. Op naar de volgende aanbieder.

We krijgen veel dezelfde klacht, namelijk dat registratie met iDIN niet werkt. Ontzettend frustrerend voor mensen die zin hebben om ergens een gokje te wagen. Wij kunnen dit probleem niet voor je oplossen, maar je wel laten zien welke opties je hebt.

Waarom werkt iDIN niet? 

De informatie die op je identiteitskaart staat kan dus niet overeenkomen met de informatie die bij jouw bank bekend is. Hoe kan dat? Simpelweg gaat dit vaak om een andere interpretatie van dezelfde gegevens. Dit gebeurt vooral met mensen met een tweede of zelfs derde naam. Zo kun jij op je identiteitskaart bekend staan als Ruud P. de Boer, terwijl je bij je bank bekend staat als R.P. de Boer. Aangezien de gegevens precies overeen moeten komen, loop je hier dus tegen een muur aan.

Wat te doen als iDIN niet werkt?

Het is vrij suf dat een systeem kan vastlopen op zulke kleine verschillen. Het zijn kinderziektes waarvan we denken (en hopen) dat deze in de komende maanden door de casino’s en banken worden opgelost. Het kost namelijk veel klanten en voor de speler is het vervelend. Je krijgt namelijk dagelijks mailtjes ‘dat je registratie niet is afgerond’. Maar op dit punt in het proces kun je niet verder met je registratie en kun je het ook niet stopzetten.

Aangezien we meer dan één casino’s hebben waar je kunt spelen, kun je hetzelfde proberen bij een ander merk. Werkt die ook met iDIN en automatische identiteitsverificatie? Dan heb je grote kans dat je je een ezel voelt die tegen dezelfde steen loopt. Doe dit drie keer en je mailbox puilt uit met berichten dat je er ‘bijna bent’. Niet waar je op zit te wachten.

Je kunt kiezen om te spelen bij een casino dat niet met iDIN werkt, zoals Holland Casino, of handmatig je documenten door te sturen:

  • Een bewijs van je adres zoals bijvoorbeeld een gas/water/licht rekening, een officiële brief van de overheid of een bankafschrift. (niet ouder dan 3 maanden en er dient een naam, adres, instantie en datum zichtbaar te zijn).
  • Ook moet je een afschrift sturen van een bankrekening die op je naam staat, of een foto van je bankpas.

Tot slot heb je de mogelijkheid om TOTO te spelen in de winkel, net als vroeger. Alleen geldt dit alleen voor sportweddenschappen, profiteer je niet van mooie bonussen en zijn de winkansen lang niet altijd optimaal. Zie het doorsturen van je documenten als je administratie wegwerken: het is even doorbijten, maar daarna heb je er blijvend plezier van.

Veelgestelde vragen over iDIN

We hebben al veel geschreven over iDIN omdat we merken dat er behoefte aan is. Het is voor veel mensen een nieuwe service, waar nog veel vragen over zijn. Zeker na de melding registreren met iDIN werkt niet. Daarom hebben we veelgestelde vragen over iDIN voor jou beantwoordt. Zo weet je zeker dat je veilig met je gegevens omgaat. Wel zo prettig.

Tagged with: