Ook dit wordt nauwkeurig bijgehouden. Onderzoeksbureau Nielsen heeft de cijfers van oktober en november geanalyseerd en hieruit bleek dat Holland Casino, TOTO en Fair Play de big spenders zijn in de advertentiemarkt met €6,4 miljoen, €4,6 miljoen en €3,3 miljoen.
Dit verschil van de twee staatsbedrijven zit hem in het feit dat zij zo goed als zeker waren van een vergunning en dus in een eerder stadium voorbereidingen en investeringen konden doen. Had de KSA immers de vergunning afgewezen van Holland Casino en TOTO, dan was er een politiek probleem.
Het bewijs voor deze voorsprong blijkt uit het feit dat de NLO (beter bekend als de Nederlandse Staatsloterij/Lotto) al in 2016 software leverancier NYX Gaming Group Ltd benaderde voor de ontwikkeling. Bij Holland Casino waren ze al in 2013 bezig met de voorbereidingen, blijkt uit een overeenkomst met software ontwikkelaar PlayTech. Sindsdien is er al bijna €6 miljoen geïnvesteerd in de ontwikkeling van het online casino, blijkt uit jaarcijfers.