Reclame maken voor een online casino? De een maakt wat banners, de ander werkt samen met niemand minder dan Ozzy Osbourne. Metal Casino, dat succesvol lanceerde in september 2017, wil nu de Britse markt veroveren. Ze hebben hierbij de hulp ingeschakeld van de rocklegende die een brug moet vormen tussen metal- en casinofans.
In januari reisde Metal Casino af naar Los Angeles voor een uitgebreid interview met Ozzy. Ook speelde hij de spellen Motörhead, Guns & Roses en Jimi Hendrix terwijl hij herinneringen ophaalt over zijn oude vrienden in het vak. Het interview duurde uiteindelijk een half uur en zal verspreid over vijf delen verschijnen op de Social Media kanalen van Ozzy en Metal Casino. De campagne bereikt zijn piek in de zomer, als Ozzy komt touren door de UK.
League of his own
“We are absolutely delighted by the results,” zegt Metal Casino’s Clas Dahlén. “The recordings with the quick, witty and super-professional Ozzy became an epic rock documentary with elements of casino gaming. The interviews will be a perfect vehicle for reaching out to music and gaming fans. Metalheads will be wowed by Ozzy’s personal memories from the history of rock that have never been told before, and hopefully they will go viral on social media.”
In het verleden werkte Metal Casino al samen met belangrijke namen in de rockwereld als Scott Ian (Anthrax), David Ellefson (Megadeth), Lord Ahriman en Zweden’s eigen koning van de rock; Dregen. Toch is Ozzy in een ‘league of his own’ en weet hij door zijn realitysoap bij MTV zowel jonge als oude metalliefhebbers aan te spreken.
“This spring’s campaign with Ozzy, together with our new Metal Casino Live stream on Wednesdays and Fridays, will increase the brand awareness and strengthen our three promises: True, Relevant and Dedicated, and boost customer influx even more” aldus Dahlén.