Hoe kies je je online casino?

Het selecteren van je nieuwe, of belangrijker nog je eerste, online casino is nog niet zo makkelijk als je beseft dat er duizenden online casino’s bestaan die op het eerste gezicht redelijk op elkaar lijken maar eigenlijk heel erg verschillen. Waar de spellen en het uiterlijk van het casino veel op elkaar zullen lijken zijn de verschillen vooral aanwezig in de gebruikte software, het wel en waar of zelfs niet hebben van een licentie, de betrouwbaarheid, snelheid van uitbetalen, promoties en online casino bonussen en meer zaken die je eigenlijk pas kunt achterhalen wanneer je al aan het spelen bent bij het casino. Elk casino zegt natuurlijk dat zij de beste, meest betrouwbare zijn van alle online casino’s en de meeste spellen hebben en ook de hoogste uitbetalingen. Maar zo makkelijk is dat natuurlijk niet, om jullie zoektocht makkelijker te maken hebben wij van CasinoMeesters niet alleen alle casino’s bezocht en beoordeeld maar hebben we ook een overzicht gemaakt van waar op gelet moet worden bij de zoektocht naar een nieuw casino.

Online Casino’s vs fysieke casino’s

Veel spelers die bij een online casino spelen hebben ook wel eens bij een fysiek casino gespeeld (bijvoorbeeld holland casino), het grote verschil is dat deze fysieke casino’s veel makkelijker te reguleren en te controleren zijn. Het zijn tenslotte fysieke locaties waar je gewoon naar binnen kunt lopen. Online Casino’s zijn echter veel toegankelijker en het is veel makkelijker om bij een online casino te spelen. Ondanks dit gemak is het moeilijker om een online casino te controleren op betrouwbaarheid, eerlijkheid etc. Het is daarom erg belangrijk om te kijken wie de eigenaar is, welke software gebruiken ze, hoe lang bestaan ze al bestaan en of er veel andere spelers zijn die bij dit casino spelen.

Hoe kan je de betrouwbaarheid en eerlijkheid van een online casino controleren?

Natuurlijk kan je allereerst de review bij CasinoMeesters lezen en onze ervaringen gebruiken om een weloverwogen beslissing te nemen. De online casino’s op onze site zijn allemaal in het bezit van een licentie en voldoen aan onze hoge kwaliteitseisen. Minstens zo belangrijk is het dat je zelf ook weet waar je op moet letten. Allereerst de licentie van het casino, hier vind je al wat meer informatie over het casino en het feit dat ze een licentie hebben betekent al dat ze voldoen aan de strenge eisen van Curacao, Malta, Gibtraltar, Antiqua, Isle of Man of Engeland. Deze licentie staat meestal onderaan de website weergegeven, is daar niks te vinden dan kan je er van uit gaan dat het casino geen licentie heeft en zich dus niet aan de regels die bij het houden van een licentie horen houd. In deze footer van de website vind je ook informatie over oa de software die gebruikt is door het casino, de betalingsmethoden en eventuele beveiligingssoftware die het casino gebruikt. De footer van het online casino is dus een erg belangrijke plek om goed te bekijken.

Gratis spelen online casino accounts

Gratis spelen accounts zijn een ideale manier om het online casino van je keuze beter te bekijken. Met een gratis account hoef je tenslotte niet te storten en ook niet al je gegevens achter te laten. Zo kan je kijken of je de spellen leuk vind, of de site wel goed werkt en of het online casino wel alles aanbied waar je naar zoekt.

Online casino betalingsmethoden

Het is altijd goed om te kijken hoe je bij een casino kunt betalen en je winst kunt opnemen. Sommige casino’s bieden bijvoorbeeld maar weinig stortingsmethoden aan maar nog meer casino’s maken het moeilijk je winst op te nemen, dit zegt natuurlijk iets over de betrouwbaarheid van het online casino. Bij CasinoMeesters vinden we het belangrijk dat we kunnen storten met iDeal en dat we kunnen opnemen naar onze eigen bankrekening, en dit alles moet natuurlijk nog snel gaan ook.

Customer Support

De klantbehandeling en support van een online casino zegt veel over hoe het casino omgaat met haar klanten en hoe serieus ze hun casino nemen. Veel casino’s bieden in bepaalde vorm support aan maar het liefste heb je natuurlijk dat je je favoriete casino op verschillende manieren kunt benaderen. Gelukkig hebben veel online casino’s nu live chat, email en telefoon beschikbaar gemaakt zodat je altijd 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar de medewerkers kunt spreken. En het is natuurlijk belangrijk dat je als speler snel en accuraat antwoord krijgt. In onze reviews van CasinoMeesters van de verschillende online casino’s vind je dan ook onze ervaringen met de support van alle casino’s.