Veilig en verantwoord spelen

 

Wij geven om u

 

Verantwoord Spelen

 

Wat is verantwoord spelen?

 

Bij ComeOn! willen we een cultuur van positief spel aanmoedigen waarbij gokken iets leuks is en gebeurt binnen de persoonlijke grenzen van elke speler. Hier zijn een paar tips om verantwoord te spelen:

  •  Stel een persoonlijk budget vast en zorg dat u zich eraan houdt.
  •  Speel alleen voor de lol, niet om geld te verdienen.
  •  Gok alleen wanneer u nuchter bent en in een heldere gemoedstoestand.
  •  Zorg ervoor dat u regelmatig pauze neemt.
  •  Hoe voelt u zich door het gokken? Als de lol door negatieve emoties overschaduwd wordt, kan het tijd zijn om pauze te nemen of om gebruik te gaan maken van de hulpmiddelen en diensten die wij aanbieden.

 

Om onze klanten zo goed mogelijk bij te staan hebben al onze support medewerkers een verslavings preventie training doorlopen. Je kunt ze 24 uur per dag 7 dagen per week bereiken per telefoon, email of chat. 

 

 

Onze hulpmiddelen

 

Wij bieden een aantal hulpmiddelen om u te helpen het gokken te plannen en onder controle te houden. Het is in Nederland verplicht om een stortingslimiet, sessielimiet en saldolimiet in te stellen.

 

Wij raden al onze spelers aan om bij te houden voor hoeveel geld zij spelen. Dit kunt u eenvoudig doen door de transactiegeschiedenis in uw account te bekijken. Bovendien zullen wij u voortdurend feedback geven over uw gokgedrag om u alert te houden op eventuele veranderingen. Als je je zorgen maakt dat je gokken in een problematische richting gaat, zijn wij er om je te wijzen op de hulpmiddelen en ondersteuning die nodig zijn om de nodige veranderingen door te voeren. Je kunt alles wat je nodig hebt direct op de site vinden, maar je kunt ook gecontacteerd worden door een van onze medewerkers, per e-mail of per telefoon. U kunt ook zelf contact met ons opnemen door contact op te nemen met onze klantenservice, die u graag helpt. U kunt tevens een test doen om vast te stellen of uw gokpatronen wijzen op het risico van een gokprobleem.

 

 

STORTINGSLIMIET

 

Stortingslimieten zijn handig om ervoor te zorgen dat u zich aan uw gokbudget houdt. Alle spelers moeten een stortingslimiet instellen voordat zij beginnen te spelen. Deze limiet reguleert het bedrag dat u dagelijks, wekelijks en/of maandelijks kunt storten; als u ervoor kiest om meer dan één limiet in te stellen, dan geldt de meest beperkende limiet. Het is heel belangrijk dat de limieten die u kiest een weergave zijn van de bedragen waarvoor u wenst te spelen. U kunt uw ingestelde limiet op elk moment aanpassen in uw account. Als u uw limiet beperkender maakt, gaat die limiet onmiddellijk in. Als u de limiet minder beperkend maakt, dan is een afkoelingsperiode van 7 dagen van toepassing. Het is niet toegestaan om de limiet volledig te verwijderen.

 


TIJDSLIMIET

 

Tijdslimieten helpen u de duur te beperken waarin u op

  • Dagelijkse
  • Wekelijkse
  • Maandelijkse

basis toegang tot uw account hebt. De eerste keer dat u de limiet instelt of uw bestaande tijdslimiet verlaagt, wordt uw limiet onmiddellijk van kracht. Als u uw limiet verhoogt of verwijdert, duurt het 7 dagen voordat uw wijzigingen ingaan. U dient ten minste één van de beschikbare tijdsperiodes te kiezen. U kunt uw limiet op elk moment aanpassen via uw account.

 

 

MAXIMAAL ACCOUNTSALDO

 

Wanneer je accountsaldo de maximumlimiet bereikt die je hebt ingesteld voor je spelersaccount, zal je worden gevraagd om een opname te doen naar je bankrekening. In deze periode worden nieuwe stortingen en het spelen van games niet langer geaccepteerd totdat een opname is aangevraagd die je saldo weer onder het limietbedrag brengt. Wanneer je je limiet aanpast naar een strengere limiet, wordt deze onmiddellijk van kracht en wanneer je je limiet aanpast naar een minder strenge limiet, wordt deze na 7 dagen van kracht. Het is niet toegestaan om de maximale saldolimiet volledig op te heffen.


Als u uw limiet aanpast naar een strengere limiet dan wordt deze onmiddellijk van kracht, en wanneer u deze aanpast naar een minder strenge limiet wordt deze 7 dagen na uw aanpassing van kracht. Het is niet toegestaan om de maximale saldolimiet volledig te verwijderen.

 

 

Hebt u een afkoelingsperiode nodig?

 

Als u een speelpauze wilt nemen, bieden wij de mogelijkheid om uw account op te schorten gedurende de tijd die u nodig hebt, zodat u de tijd hebt om af te koelen en na te denken over uw goksituatie. U kunt de afkoelperiode zelf instellen in uw account onder 'Zelfuitsluiting'. De tijdsperiodes die wij aanbieden zijn 1 dag, 1 week, 1 maand of voor onbepaalde tijd via CRUKS. Als u uw account voor een andere tijdsperiode wenst te sluiten, kunt u altijd contact opnemen met onze klantondersteuning. Zij helpen u graag met dit verzoek. Let op: zodra de door u geselecteerde periode verstreken is, wordt de blokkade automatisch beëindigd en kunt u uw account weer gebruiken. U ontvangt hier geen kennisgeving over.

 

 

 

ZELFUITSLUITING VIA CRUKS

 

U kunt CRUKS (Centraal Register Uitsluiting Kansspelen) gebruiken om uzelf landelijk te laten uitsluiten van:

  • Online casino’s met een vergunning van de Kansspelautoriteit
  • Alle Nederlandse fysieke casino’s
  • Alle speelhallen in Nederland

 

Voor meer informatie of om u te registreren via CRUKS kunt u de webpagina van CRUKS bezoeken.

Als u zich zorgen maakt over een dierbare die een gokverslaving heeft, kunt u via CRUKS een verzoek indienen tot de onvrijwillige uitsluiting van die persoon.

 

 

Hoe weet ik of ik een gokprobleem heb?

 

Het is niet altijd eenvoudig om vast te stellen of gokken voor u wel of geen probleem vormt. Er zijn echter een aantal algemene waarschuwingssignalen waar u zich van bewust dient te zijn:

  •  Speelt u ooit voor meer geld dan u van plan bent?
  •  Heeft het gokken invloed op uw werk of sociaal leven?
  •  Hebt u zonder succes geprobeerd om te minderen of te stoppen?
  •  Hebt u ooit gelogen of tekenen van uw gokken verborgen gehouden voor familie of vrienden?
  •  Denkt u dat een grote winst het antwoord op uw problemen is? Indien u hulp wilt om de invloed van gokken op uw dagelijks leven vast te stellen, kunt u een zelftest doen.

 

Graag informeren wij u dat wij een aantal interventie maatregelen tot onze beschikking hebben wanneer wij veranderingen in speelgedrag of onverantwoord speelgedrag constateren. Om deze maatregelen effectief in te zetten kan het zijn dat ComeOn u telefonisch of per email probeert te bereiken om er voor te zorgen dat u controle houdt over uw speelgedrag en hulp krijgt om verantwoord te spelen. Indien noodzakelijk, en als laatste redmiddel, mag ComeOn limieten stellen binnen uw account omgeving om er voor te zorgen dat schade door onverantwoordelijk speelgedrag wordt beperkt.

 

 

Wanneer gokken een probleem voor u geworden is

 

Het eerste dat u moet doen zodra u merkt dat gokken een probleem geworden is, is de noodzakelijke maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat u alle toegang tot gokken beperkt. U kunt uzelf uitsluiten via CRUKS op https://cruksregister.nl/Gokstop of door contact op te nemen met ons klantondersteuning. Wanneer u zichzelf uitsluit, kunt u zich veilig voelen in de wetenschap dat u niet kunt inloggen en weer kunt spelen tijdens een moment van zwakte. U bent tijdens uw periode van zelfuitsluiting tevens beschermd tegen de ontvangst van directe marketing.

 

Voor extra bescherming zijn er ook softwareproducten zoals Betfilter en Gamban die de toegang tot goksites op uw computer en uw andere apparaten blokkeren.

 

Onafhankelijke organisaties

Gokproblemen en de gevolgen die daar soms mee gepaard gaan, kunnen moeilijk zijn om alleen aan te pakken. Daarom raden wij u aan om een organisatie te benaderen die gespecialiseerd is in het helpen van mensen met gokgerelateerde problemen om zo de steun te krijgen die nodig is in dergelijke situaties. Er zijn er meerdere die gratis en vertrouwelijke hulp aanbieden.

 

 

Loket Kansspel:

 

Telefoonnummer: 0800-2400022

Whatsapp: +31 (6) 598 183 31

E-mail: [email protected]

Website: www.loketkansspel.nl

Of start een chat via de website

 

Anonieme Gokkers Omgeving Gokkers (AGOG):

 

Telefoonnummer: 0800-2277722

E-mail: [email protected]

Website: www.agog.nl

 

 

Gamblers Anonymous (GA):

 

Telefoonnummer: 06-19009596

E-mail: [email protected]

Website: www.gamblersanonymous.nl

 

 

Verslavingszorg:

 

Er zijn in heel Nederland instellingen voor verslavingszorg waar elke speler terecht kan voor hulp. De informatie van instellingen voor verslavingszorg in Nederland is hier te vinden: https://www.zorgkaartnederland.nl/verslavingszorg

 

 

GOKKEN DOOR MINDERJARIGEN

 

Het is in Nederland bij de wet niet toegestaan om te gokken als je nog geen 18 jaar bent. Daarom heeft ComeOn.nl een streng registratiebeleid en dient u zich bij registratie altijd te identificeren om te bewijzen dat u ten minste 18 jaar bent. Uit onderzoek is gebleken dat spelers tussen de 18 en 24 jaar kwetsbaarder zijn en eerder geneigd om impulsief te spelen.

Deelt u een computer met kinderen? Vergeet dan niet om uw accountgegevens en wachtwoorden geheim te houden. Er is gratis software die u kunt downloaden en die helpt om uw kinderen te beschermen tegen online gokken. Twee erkende aanbieders zijn Net Nanny en CYBERsitter. Ons klantondersteuningsteam beantwoordt graag uw vragen over de veiligheid en het gebruik van onze site.

 

 

ONDERKENNING VAN SPELRISICO’S

 

Een aantal criteria wordt in aanmerking genomen om het risico vast te stellen van de ontwikkeling van een gokverslaving in verband met elke categorie kansspelen. Deze criteria omvatten frequentie, interval payback en jackpots.

 

Uit onze beoordeling van de kansspelen bleek dat sportweddenschappen vóór de wedstrijd een laag risico inhouden, terwijl gokautomaten, tafelspelen en live sportweddenschappen risico’s inhouden die variëren van hoog tot zeer hoog. Deze beoordeling helpt u niet alleen te bepalen welke kansspelen de meeste schade veroorzaken, maar legt ook de verantwoordelijkheid bij ons om ervoor te zorgen dat onze marketing en reclame rekening houden met dergelijke risico’s. Het risiconiveau dat aan de kansspelen wordt toegekend, heeft een theoretische basis en deze kansspelen leiden niet noodzakelijkerwijs tot een gokverslaving. Desondanks moedigen wij u aan om gebruik te maken van onze hulpmiddelen om u te helpen bij ons te blijven gokken voor een leuke vrijetijdsbesteding.

 

 

Maakt u zich zorgen over een familielid of een vriend?

 

De gevolgen van overmatig gokken hebben niet alleen invloed op de speler, maar kunnen ook familie en vrienden treffen. Als getroffene kan het geruststellend zijn om te weten dat er steun is voor zowel u als uw dierbare. Als u zich zorgen maakt over een familielid of een vriend, raden wij u aan om contact op te nemen met een van de beschikbare ondersteuningsorganisaties. Neem gerust contact op met ons klantondersteuning. Zij kunnen u in de juiste richting wijzen.

 


Zorgen over een dierbare:

 

Telefoonnummer: 020-6703530

E-mail: [email protected]

Website: www.helpmijndierbareisverslaafd.nl

 

 

ComeOn heeft twee vertegenwoordigers voor verslavingspreventie in dienst - mevrouw Berg en mevrouw Zammit die bereikbaar zijn op [email protected]. Houd er rekening mee dat dit e-mailadres alleen gebruikt mag worden voor beleidsgerelateerde zaken door de Nederlandse autoriteiten, of andere relevante organisaties. Als u een klant bent die ondersteuning zoekt of vragen heeft over gokverslaving, neem dan contact op met onze klantenservice of met een van de bovengenoemde organisaties.